Krono-Plast Arena w Częstochowie - tak przez najbliższe trzy lata będzie nazywać się stadion żużlowy przy Olsztyńskiej. Nowy sponsor tytularny obiektu został oficjalnie ogłoszony w czwartek, 7 marca w siedzibie klubu. 

Decyzja o zmianie nazwy to efekt zakończenia współpracy częstochowskiego Włókniarza z poprzednim sponsorem tytularnym obiektu – firmą zielona-energia.com.

 - Aby odnaleźć się w najlepszej na świecie lidze żużlowej potrzeba silnych partnerów. Takim jest właśnie firma Krono-Plast z Kłobucka - twierdzi Michał Świącik, prezes częstochowskiego Włókniarza. - Bardzo się cieszymy i wiążemy duże nadzieje na wspólne projekty. To fantastyczna sprawa, gdy klub na wysokim poziomie spotyka na swojej drodze firmę na wysokim poziomie. Wtedy wszystko jest w stanie zagrać i dobrze się układa. Jeśli do tego dochodzi jeszcze wsparcie władz miasta, to jestem pewien, że idziemy w dobrym kierunku.

Krono-Plast to producent systemów dachowych, który powstał w 2010 r. w Kłobucku, w wyniku połączenia doświadczeń z zakresu przetwórstwa tworzyw sztucznych oraz sprzedaży i montażu pokryć dachowych. Od tego czasu przedsiębiorstwo nieustannie się rozwija, by stać się liderem w produkcji i sprzedaży akcesoriów dachowych i wentylacyjnych. Firma intensywnie rozwija się na rynku polskim i europejskim, a obecnie wkracza także na rynek amerykański. Właściciel Bartłomiej Januszka to człowiek zaangażowany w życie społeczności w naszym regionie i kraju. Jest zapalonym żeglarzem. Swoimi działaniami wspiera różne ośrodki sportowe i inne inicjatywy. Współpraca klub z kłobucką firmą rozpoczęła się latem 2023 roku. Krono-Plast zaangażował się w prace na samym stadionie, przeprowadzając remont pokryć dachowych na budynku klubowym.

- Jest nam niezmiernie miło i jesteśmy zaszczyceni tym, że zostajemy sponsorem tytularnym stadionu żużlowego w Częstochowiemówi Bartłomiej Januszka. - Po ogłoszeniu tej informacji w firmie nasi pracownicy nie kryli radości, bo większa część tego grona jest zarażona tym sportem. Pamiętam, że w moim rodzinnym domu wyjazd na mecz żużlowy do Częstochowy był dużym wydarzeniem. Życzę żużlowcom, żeby wiał im mocny wiatr w plecy, wyniki były jak najlepsze, bezpiecznie przejechali sezon i osiągnęli sukces. Niech każdy pracuje nie jako jednostka tylko w grupie, bo wtedy jest siła - dodaje.

Duże nadzieje z rozwojem współpracy między klubem a firmą Krono-Plast wiąże prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.

- Zarówno ja jak i Jarosław Marszałek oraz Zbigniew Niesmaczny jesteśmy żeglarzami, dlatego bardzo pozytywnie przyglądamy się temu mariażowi. Mam nadzieję, że firma oprócz tego, że wnosi do życia klubu fundusze, które są potrzebne na jego rozwój, utrzymanie i zapewnienie wyników sportowych, to też wniesie trochę filozofii również żeglarskiej - zauważa prezydent Częstochowy. - Żeglarze potrafią płynąć pod wiatrem i z wiatrem. Wiedzą jak halsować, żeby płynąć pod wiatr i osiągać wyniki, wiedzą jak rozwinąć wszystkie żagle, wykorzystując handicap, że wiatr wieje im w plecy i można płynąć szybciej. Liczę, że z takim sponsorem i nastawieniem wreszcie w tym sezonie uda się zrobić to, czego nie udało się wcześniej i będziemy mogli mówić o sukcesach Włókniarza. Jeśli do zdobywania wyników sportowych dołożymy trochę kultury żeglarskiej i takiej wiedzy, to mam nadzieję, że klub będzie skazany na sukces i w końcu uda się mu zrealizować te cele, na które miasto, mieszkańcy, kibice żużla czekają.

W podobnym tonie wypowiada się zastępca prezydenta Częstochowy Jarosław Marszałek. - Cieszymy się, gdy pojawia się nowy partner z naszego regionu, bo oznacza to, że dobrze się dzieje - przekonuje. - Cieszymy się, że osoba, której wiedzie się w życiu i biznesie postanawia inwestować w klub. Mamy nadzieję, że będzie to bardzo dobra inwestycja.

Zmiana nazwy stadionu żużlowego będzie wymagała teraz zgody Rady Miasta Częstochowy. Projekt uchwały w tej sprawie trafi na najbliższą sesję. - Jestem spokojny o to, jaka zapadnie decyzja, może dlatego, że wszyscy radni to kibice Włókniarza - zauważa Zbigniew Niesmaczny, przewodniczący Rady Miasta Częstochowy.

W 2024 roku podobnie jak w latach ubiegłych Włókniarz będzie mógł liczyć również na spore wsparcie miasta. W budżecie Częstochowy zarezerwowano w sumie 6 mln zł na promocję miasta poprzez sport. Z tych środków oprócz Włókniarza skorzystać będą mogły Exact Systems Hemarpol Częstochowa i Raków Częstochowa.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę