Miasto ogłosiło  dwa przetargi na promocję poprzez żużel i piłkę nożną na łączną kwotę 6 mln zł. Pieniądze zostaną rozdysponowane na dwa kluby.

Pierwszy z przetargów dotyczy promocji Częstochowy poprzez zespół piłki nożnej biorący udział w rozgrywkach polskiej ekstraklasy, Pucharze Polski, europejskich pucharach oraz innych ogólnopolskich i międzynarodowych zawodach.

Z kolei promocja Częstochowy poprzez żużel ma być realizowana podczas wszystkich spotkań w roli gospodarza oraz na wyjazdach poprzez zespół i poszczególnych zawodników, biorących udział w rozgrywkach ekstraligi żużlowej a także innych zawodach.

Kluby wyłonione w przetargach, z którymi miasto podpisze umowę, do końca roku będą miały również obowiązek m.in.: posiadania lub umieszczenia nazwy „Częstochowa” lub „Częstochowska”, „Częstochowski” lub „Częstochowskie” w nazwie zespołu; umieszczanie i eksponowanie logo Miasta w różnorodny sposób oraz na materiałach informacyjno-promocyjnych i poligraficznych przygotowanych i wykonanych przez kluby z ich środków własnych, kreowanie pozytywnego wizerunku miasta w ramach wszelkich swoich działań informacyjno-promocyjnych; nieodpłatne użyczanie miastu wizerunku zawodników zespołu oraz całej drużyny dla celów promocyjnych Częstochowy.

Wzory umów zawierają oczywiście szczegółowy opis, w jaki sposób usługi promocyjne mają być przez wykonawców realizowane (nadzór nad umowami będzie sprawował Wydział Kultury i Sportu Urzędu Miasta Częstochowy).

Dokumenty zamówień są dostępne na platformie ezamowienia.gov.pl: promocja poprzez piłkę nożną  / promocja poprzez żużel.

W obu przypadkach obowiązuje unijna procedura przetargowa.

Termin składania ofert w obu przetargach mija 14 czerwca (środa) o godz. 9. Ich otwarcie zostało zaplanowane godzinę później.

Podpisane w wyniku przetargów umowy będą obowiązywać do końca grudnia 2023 r.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę