Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzyła w czwartek, 28 maja odwołanie od wyniku przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stadionie przy ul. Limanowskiego.

Wniosło je konsorcjum firm Stadion Pro i Granit-Tec, którego oferta opiewała na kwotę 18 mln 480 tys. zł z deklaracją wykonania niezbędnych prac dopuszczających stadion do gry w ekstraklasie w ciągu pięciu miesięcy i gwarancją wynoszącą 72 miesiące. Tańszą ofertę ( 17 mln 490 tys. zł) złożyła firma InterHall z Katowic. W tym przypadku jednak termin wykonania elementów stadionowej infrastruktury niezbędnych do gry w PKO Ekstraklasie wynosił 8 miesięcy, a gwarancja 49 miesięcy. Z uwagi na krótszy okres realizacji inwestycji i dłuższą gwarancję propozycja Stadion Pro i Granic-Tec uzyskałaby pewnie wyższą punktację. Miasto odrzuciło ją z uwagi na nieprawidłowy sposób wniesionego wadium. KIO nakazała jednak unieważnić odrzucenie oferty i ponowną ocenę wszystkich ofert. Dobra informacja jest taka, że nie oznacza to unieważnienia całego przetargu.

Miasto po otrzymaniu pisemnego uzasadnienia wyroku podejmie kolejne kroki w tej sprawie.

Warto przypomnieć, że Częstochowa otrzyma z Ministerstwa Sportu 10 mln zł dofinansowania na modernizację stadionu przy ul. Limanowskiego. Resztę dołoży z własnego budżetu.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę