Pierwszy z przetargów dotyczy promocji Częstochowy poprzez zespół piłki nożnej, biorący udział w rozgrywkach polskiej ekstraklasy oraz innych zawodach sportowych. Z kolei "żużlowa" promocja Częstochowy poprzez zespół i poszczególnych zawodników, biorących udział w rozgrywkach ekstraligi żużlowej oraz innych zawodach.
Kluby wyłonione w przetargach, z którymi miasto podpisze umowę, do końca roku będą miały również obowiązek m.in.: posiadania lub umieszczenia nazwy „Częstochowa” lub „Częstochowska”, „Częstochowski” lub „Częstochowskie” w nazwie zespołu; umieszczanie i eksponowanie logo Miasta w różnorodny sposób oraz na materiałach informacyjno-promocyjnych i poligraficznych przygotowanych i wykonanych przez kluby z ich środków własnych; kreowanie pozytywnego wizerunku miasta w ramach wszelkich swoich działań informacyjno-promocyjnych; nieodpłatne użyczanie miastu wizerunku zawodników zespołu oraz całej drużyny dla celów promocyjnych Częstochowy.
Wzory umów zawierają oczywiście szczegółowy opis, w jaki sposób usługi promocyjne mają być przez wykonawców realizowane (nadzór nad umowami będzie sprawował Wydział Kultury i Sportu Urzędu Miasta Częstochowy).
Dokumenty zamówień są dostępne na platformie ezamowienia.gov.pl: promocja poprzez piłkę nożną / promocja poprzez żużel.
W obu przypadkach obowiązuje unijna procedura przetargowa.
Miasto zarezerwowało w budżecie w sumie 6 mln zł na promocję poprzez sport.