Prezydent Częstochowy wręczył przedstawicielom Rakowa list gratulacyjny z okazji jubileuszu stulecia istnienia klubu. Jedną z pamiątek będą też wiaty w kształcie piłkarskich bramek. Podczas spotkania Krzysztof Matyjaszczyk zapoznał się również z postępem prac modernizacyjnych.
W środę, 31 marca prezydent Częstochowy wspólnie ze swoim zastępcą Jarosławem Marszałkiem spotkał się z prezesem Rakowa Wojciechem Cyganem i przewodniczącym Rady Nadzorczej Michałem Kołodziejczykiem. Z okazji stulecia istnienia klubu wręczył okolicznościowy list gratulacyjny. Jedną z pamiątek będą wiaty przystankowe w formie piłkarskich bramek obok stadionu Rakowa. Pierwsza stanęła już na pętli tramwajowej przy ul. Limanowskiego.
Wiaty autobusowe opatrzone są klubowym emblematem oraz logo Miasta Częstochowy. Oprócz wiaty przy pętli tramwajowej, po świętach wielkanocnych zostanie zamontowana druga - na przystanku autobusowym przy ul. Limanowskiego na wysokości stadionu.Z jednej strony to pomysł na oryginalne uhonorowanie zasłużonego klubu; z drugiej – realna funkcja użytkowa. Wiaty będą podświetlane – nawet po zmierzchu nawiązanie do klubu będzie więc oczywiste. Jubileuszowe wiaty zostały zakupione ze środków Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu – koszt jednej to ok. 20 tys. zł. Zdemontowane tradycyjne wiaty – jako że są jeszcze w dobrym stanie – po konserwacji staną w dwóch innych lokalizacjach w mieście.
Spotkanie przy Limanowskiego było także okazją do zapoznania się z bieżącym stanem prac przy przebudowie Miejskiego Stadionu Piłkarskiego „Raków”, gdzie trwa obecnie układanie murawy.
- Obecnie układania jest murawa z rolki. Jednocześnie rozstawiane są trybuny. Wszystkie instalacje do pogrzania płyty boiska są już ułożone. Trwa remont wewnątrz klubowego budynku - informuje Michał Konieczny, naczelnik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Częstochowy. - Celujemy w datę 14 kwietnia, żeby zakończyć etap budowy, który pozwoli na rozegranie zaplanowanego na 17 kwietnia meczu z Lechem Poznań.
Całość prac w ramach obecnego kontraktu ma zakończyć się w lipcu, później możliwe jest sukcesywne, modułowe uzupełnianie infrastruktury stadionu wspólnym staraniem miasta i klubu.
Stadion po przebudowie ma spełniać kryteria określone w Podręczniku Licencyjnym dla klubów Ekstraklasy na sezon 2020-2021 i następne w zakresie infrastruktury sportowej. Będzie też dopasowany do wymogów w zakresie organizacji imprez masowych oraz prowadzenia zajęć w ramach Szkoły Mistrzostwa Sportowego.
Wykonawca musi m.in. wybudować trybunę na 5,5 tys. miejsc, w tym dla kibiców z niepełnosprawnościami. Na zadaszonej trybunie zachodniej ma znaleźć się miejsce dla przynajmniej tysiąca osób. W ramach inwestycji ma powstać podgrzewana murawa boiska głównego, wybudowane zaplecze socjalne, punkty kasowe i depozytowe dla trybun, pomieszczenie magazynowe i niezbędna infrastruktura sportowa oraz parkingi.